Angela Merkel Klub Polski

Thursday, May 18, 2006

Linki do stron:


Strona Kanclerz Angeli Merkel

http://www.angela-merkel.de

Strona Rządowa Angeli Merkel

http://www.bundeskanzlerin.de

Thursday, May 04, 2006

Pani Kanclerz Angela Merkel zrzekła się w Brukseli podczas grudniowego szczytu w 2005 roku Rady Europejskiej 100 mln Euro na rzecz najbiedniejszych regionów Polski. Ten szlachetny gest uplasował ją jako na miejscu, nie tylko posrod grona najszlachetniejszych przywódców państw Europy, ale również twardych polityków w służbie Zjednoczonej Europy. Taki gest jest wyrazem odwagi i nie bez powodu niektórzy okreslają Panią Kanclerz RFN mianem "Tytanowej Damy" co już na początku jej rządów plasuje ją na wyższej pozycji niż "Żelazną Lady" Margaret Teacher.
Miano "Tytanowej Damy" oddaje chyba najbardziej charakter Pani Kanclerz , Tytan jest metalem szlachetnym i jednoczesnie bardzo twardym. Ten szlachetny gest Pani Kanclerz RFN miał na celu poprawę stosunków na lini Warszawa- Berlin. Działania te ugruntowały pozycję Kanclerz Angeli Merkel jako niemieckiej Głowy Państwa przyjazdnej Polsce.
Szczególnie że Pani Kanclerz jako pierwsza w Niemczech zainteresowała się sytuacją tzw. Polski B Wschodniej, która pełni rolę byłego NRD w Polsce. Okazuje się, że doswiadczenia współczesnych Niemiec niewiele odbiegają od Polski. Zarówno w Niemczech i Polsce istniej podział na rozwinięty zachód i zapóźniony biedniejszy wschód. Zjednoczona Europa powinna te różnice zniwelować i to stara się realizować w pełnieniu swojego urzędu Pani Kanclerz. Dzięki temu Pani Kanclerz zyskuje dużo życzliwosci i sympatii zarówno we wschodniej jaki i zachodniej Polsce.

Wednesday, November 23, 2005

















Angela Merkel Pierwszą kobietą Kanclerzem Republiki Federalnej Niemiec !
Klub Polski Angeli Merkel gratuluje wyboru na tak zaszczytną funkcję.
W dniu 22.11.2005 Angela Merkel została wybrana na Kanclerza Niemiec.

Monday, October 10, 2005

Angela Merkel może zostać kanclerzem Republiki Federalnej Niemiec.
Wszystko zależy od tego czy powstanie "Wielka Koalicja" z udziałem SPD.
Wszystko zależy od poparcia ze strony kanclerza Gerhard Schroeder , SPD Franz Muentefering
i rozmów prowadzonych z Angelą Merkel z ramienia CDU oraz Edmunda Stoibera z CSU.

Wielka Koalicja jest opozycyjna w stosunku do koalicji jamajskiej ( od kolorów partyjnych ) której mogłoby wejsc CDU FDP i partia Zielonych Joschki Fishera.

Wszystko sie wzjasni w najblizszych dniach.

Klub Polski Angeli Merkel goraco trzyma kciuki i zyczy objecia urzedu Angeli Merkel.

Friday, July 15, 2005

Dr Angela Merkel powiedziala w Warszawie w budynku Politechniki Warszawskiej:
- Jestescie wreszcie w centrum Europy.Witamy was w Europie
-Solidarnosc dokonala pierwszego wylomu w berlinskim murze
i my nigdy o tym nie zapomnimy.

Zaznaczyla, ze podstawa europejskiej konstytucji musi byc "wielosc
i jednosc" bo to jest prawdziwe bogactwo Europy.
Europa potrzebuje Traktatu Konstytucyjnego, w ktorym bedzie jasno
okreslone,ze w Unii nie potrzebujemy dyrektoriatu kilku wielkich panstw.
trzeba dzialac wspolnie, bo brak jednomyslnosci wywoluje brak zaufania.

Zapewnila, ze Niemcy sa swiadomi odpowiedzialnosci za cierpienia, ktore dotknely
Polakow podczas II wojny swiatowej.

-Zaden rzad niemiecki,ani dzisiejszy, ani zaden przyszly, nie bedzie wspieral tych roszczen.

-Chodzi o to , zeby zakopywac stare przepascie, a nie tworzyc nowe.

-


Dr Angela Merkel w Warszawie na konwencji wyborczej PO wsparla swoja obecnoscia kampanie wyborcza do Parlamentu Europejskiego w ramach frakcji EVP.
Na zdjeciu : ( od lewej ) Donald Tusk,Grzegorz Schetyna,Angela Merkel,Jan Rokita,Zyta Gilowska,Andrzej Olechowski.


SPD na drodze do opozycji.


Dr Angela Merkel na spotkaniu z przywodca duchowym i politycznym Tybetu Dalai Lama.


Dr Angela Merkel jest osoba wyksztalcona i posiadajaca dobra znajomosc swiata nauki poprzez swoja prace naukowa, a jak dobrze wiemy panstwo, ktore chce sie rozwijac powinno dokotnac tego w oparciu
o dobrze wyksztalconych obywateli. Dr Angela Merkel jest osoba ktora uosabia blyskotliwa inteligencje
polaczona z gruntownym wyksztalceniem. Jej genialna osoba moze dokonac przelomu zarowno w Niemczech jak i w skali Europejskiej w plaszczyznie zarowno politycznej jak i gospodarczej.


Usmiechnieta Dr Angela Merkel


CDU/CSU Program Reform dla Niemiec.


www.regierungsprogramm.cdu.de


Inicjatywa teAM Zukunft.
Niemcy potrzebuja zmiany.
Pomozmy temu wspolnie:
Zostan Czlonkiem Zespolu
wspierajacego.

link:
www.team-zukunft.cdu.de

Wednesday, July 13, 2005


Angela Merkel

Życiorys:



urodzona 17 lipca 1954 roku w Hamburgu

wyznawana wiara: ewangelicka

stan cywilny : mezatka

Czlonek Niemieckiego Parlamentu od 1990 roku.

zawod : dyplomowany fizyk - doktorat z fizyki, pracowala jako chemik kwantowy.